春光好 莫辜负
 

我不在乎我尘世的命运
只有少许的尘缘
我不在乎我多年的爱情
被忘却在恨的瞬间
我不悲叹我孤寂的爱人
生活的得比我快活
但我悲叹你为我而伤
我仅仅是一名过客

I heed not that my earthly lost

Hath little of earth in it

That years of love have been forgot

In the hatred of a minute

I mourn not that the desolate

Are happier,sweet,than I

But that you sorrow for my fate

Who am a passer by
 

                               ——爱伦·坡

查看全文
 
评论
 
 
热度(7)
 
上一篇
下一篇
© 曼悠然|Powered by LOFTER